60 אלף ילדים ב-18 מדינות מצטרפים לישיבת מרדכי הצדיק

    אתר קול חי No Comments on 60 אלף ילדים ב-18 מדינות מצטרפים לישיבת מרדכי הצדיק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו, נשלמת ההיערכות הטכנית והלוגיסטית, לקראת פתיחתה של ישיבת "מרדכי הצדיק", שתתקיים השנה ביום הפורים למעלה מ-18 מדינות ברחבי העולם. על פי ההערכות, כשישים אלף ילדים בלעה"ר צפויים להשתתף ולעמול בתורה הקד' ביום הפורים, במאות סניפים בבתי הכנסיות ברחבי ארץ ישראל והעולם כולו.

    הרעיון המבורך של ישיבת מרדכי הצדיק, כבר פרץ גבולות והגיע אל הריכוזים היהודיים בכל רחבי העולם, ובכל מקום אשר דבר המלך ודתו מגיע, שמחה גדולה ליהודים, ושמחת ה"אורה – זו תורה" נשמעת בבתי המדרש. ובשנה זו אי"ה, ייפתחו לראשונה סניפי ישיבת מרדכי הצדיק גם בערים באזל וז'נבה שבשוויץ.

    סניפי ישיבת מרדכי הצדיק פועלים בכל ערי הארץ וכמעט בכל מדינות העולם, בין היתר בכל האזורים היהודיים של ארה"ב, בדרום אמריקה, ברוסיה, בכל מדינות אירופה ועד מלבורן שבאוסטרליה. גם בברלין הגרמנית, שהיתה בירתו של הצורר הנאצי ימ"ש, מתרונן קול התורה של ילדי ישראל ביום הפורים! אותו קול תורה, מגיע גם למדינות הרחוקות ביותר, כאשר גם בהונג קונג, ברזיל ומקסיקו סיטי מתכנסים ילדים יהודים לבתי המדרש ומצטרפים משם לאחיהם תינוקות של בית רבן מכל רחבי העולם כולו.

    בשנה זו, על פי הערכות ארגון 'אבות ובנים', צפוי מספר הילדים לעמוד על סדר גודל של 60,000 ילדים לפחות, שיעצרו למשך שעה תמימה את כל החגיגות העליזות ויצטרפו ללגיונו של מלך, לעם ישראל המקבל עליו שוב את התורה באהבה ביום הפורים, יחד כולם מכל רחבי כדור הארץ, כשמתן שכרה בצידה, ומתוך שלא לשמה – בא לשמה.

    התופעה הייחודית הנקראת "ישיבת מרדכי הצדיק", הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מסדר היום של היום הקדוש, בכל בית יהודי בישראל ובעולם. ילדים שנולדו בשנים האחרונות, כבר אינם מכירים מציאות אחרת והם התרגלו שישיבת מרדכי הצדיק היא גולת הכותרת של יום הפורים.

    קשה להאמין שעד לפני שנים לא רבות, לא היה מושג הקרוי ישיבת מרדכי הצדיק, וגם קשה היה להאמין שבכלל ניתן לרכז ילדים ביום התוסס, הגדוש כולו בהמולה ובחגיגות, ולהושיב אותם משך שעה תמימה על יד הגמרא. אך הבלתי ייאמן אכן קרה, ובסייעתא דשמיא כבש הרעיון את לב ההורים והילדים, וקול התורה נשמע בעיצומו של היום הקדוש, ביותר ויותר בתי כנסיות ובתי מדרשות.

    בהנהלת "אבות ובנים" מציינים בהתרגשות כי ההכנות הטכניות הגיעו בימים אלו לישורת האחרונה. "בכל שנה מחדש, מחמם את הלב לראות כיצד בעיצומו של יום הפורים, נוהרים פתאום רבבות ילדי ישראל עם אבותיהם לבתי הכנסיות ולבתי המדרשות, לשעה תמימה של לימוד תורה בטהרה ותפילה זכה. תורמי ישיבת מרדכי הצדיק שזוכים לקחת חלק בעלויות העצומות של הישיבה, הופכים לשותפים מלאים בזכות העצומה של תורתם ותפילתם של למעלה משישים אלף ילדי ישראל הטהורים ביום הפורים, זכות כבירה שאין לה שיעור".
    avbn_042

    IMG_1891



    0 תגובות